سیلی محکم مردم بر خفتگان قدرت

24 خرداد، یوم‌الله بود. در این روز‌ خداوند به دست مردم، درسی دیگر به صاحبان قدرت و ثروت داد و ‌برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد. در این روز، ‌نشان داد که ‌هر آنچه در قدرت دارید، عاریتی و مشروط ‌و از آن مردم است. این مقام و منصب‌ها و صندلی‌های قدرت با اراده ملت عوض می‌شود و نام و نشان‌ها اصل نیست و آنچه مهم است، خواست مردم و تقدیر الهی است.

صاحبان قدرت تا هنگامی که به صندلی خود تکیه زده‌اند به دلیل غفلت و گرفتار شدن در عرصه قدرت، واقعیت‌ها را نمی‌بینند و دچار توهم و گاه هذیان می‌شوند. البته این حالت بیمار گونه شامل دشمنان خارجی مردم هم می‌شود، چون آنها نیز با تحلیل‌ها و نظریات غیر واقعی خود در این روز تاریخی، دچار غفلت شده و در راه دیگری گرفتار ماندند.

در این باره باید گفت که اگر قدرت، پیرو عقل و ایمان شناخت درست از واقعیت‌های مردم نباشد، به مانند اسبی سرکش، صاحبان خود را به گمراهی و پرتگاه می‌کشاند.

بنابراین، در چنین روزهایی که فرصت حضور و بروز واقعی به مردم داده می‌شود، همه ‌دچار بهت و حیرت و شک واقعی می‌‌شوند که البته این واقعه، ناشی از نبود اعتماد واقعی به مردم و جلوگیری از مشارکت واقعی آ‌نها در زمینه‌های زندگی است. در این باره باید گفت، نه تنها در یک روز انتخابات‌‌ که در ‌چهار سال، مردم باید در میدان بوده و مشارکت واقعی و عینی در حل مشکلات در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها ‌داشته باشند.

دوستانی که تا کنون در قدرت بودند، همچون گذشتگان ـ که از مردم درس گرفتند‌ ـ باید این را بدانند که برای به دست آوردن و نگه داشتن‌ صندلی‌های خود، از حقایق و واقعیت‌های زندگی مردم غافل نشوند و قدرت، آنان را به مانند یک مسکن قوی‌ به خواب خوش نبرد؛ تا در این غفلت و فراموشی صاحبان قدرت، زمینه رشد غضنفرها و دوستی خاله خرسه‌‌ فراهم نیاید و آنان را از مقام خدمتگزار مردم به حاکم و ‌از مقام سرباز ملت به فرماندهی آن‌ها تبدیل نکند. همچنین شرایط خودی‌ها را سخت‌تر و دایره آنان را تنگ‌تر نکند و این که اکثریت حاکم به گروه‌های متعدد و متعارض تبدیل نمایند تا پس از چهار سال به یک اکثریت متفرق تبدیل شوند و در نتیجه، سرنوشت تاریخی اکثریت خفته در قدرت شامل آنها شود.

در مستی قدرت ماندن، انسان‌‌ را توجیه‌گر مشکلات زندگی مردم همچون بیکاری، گرانی و تورم از یک طرف و دچار تند‌روی و کند‌روی افراط‌گری‌ها و بی تدبیری‌ها از سوی دیگر می‌کند‌ و در نتیجه اکثریت اصولگرا مانده در قدرت، نیازمند‌ یک سیلی محکم مردمی و در حقیقت خداوند است تا بداند که این جایگاه‌ها، متعلق به مردم و شهدا و نظام جمهوری اسلامی بوده و آنها امانت دار آن‌ هستند.

در اینجا یادآور می‌شویم که مردم، دلسوز نظام و کشورشان هستند؛ بنابراین، هر چند سال یک بار، برای دفاع از انقلاب و کشورشان، به روش نرم و انتخاباتی، سیلی محکمی به مسئولین و سیاسیون حاکم  می‌زنند تا ‌آنها را از یاد نبرند و به فکر زندگی و خواستشان باشند.

البته این حرکت مردم به یک جناح خاص اختصاص ندارد و در آینده نیز اینچنین خواهد بود. مردم نشان دادند که با هیچ کس یا هیچ  دستگاهی عهد و پیمان همیشگی ندارند و اراده آن‌ها مشروط به خواسته‌های بحق مردم است.

به نظر می‌رسد، ‌روز جمعه به خوبی و آرامش گذشته ‌و این یک پیروزی برای نظام بود تا اراده خود را برای اجرای آزادی و میزان رأی ملت ‌و خنثی کردن همه سخنان گذشته به نمایش بگذارد و دشمنان مردم را مات و مبهوت نماید تا دست از تحریم‌ها و شیطنت‌ها بردارند و بر سرعت دشمنی آن‌ها، یک ترمز جدی بزند و به ایمان و اراده مردم ایران همگان بیشتر از گذشته پی ببرند که مردم کشورشان و نظام ‌را دوست دارند، ولی برای رسیدن به خواسته‌های بحق خود ‌کوتاه نمی‌آیند.

همچنین به منتخب بزرگوار ملت هم باید تبریک گفت که با ارائه برنامه با تدبیر و سیاست میانه‌روی و تعاملی به دور از افراط و تفریط، رأی اکثریت مردم را از آن خود کرد. امیدواریم تا ‌چهار سال آینده، کارنامه قابل قبول مردم در راستای سیاست‌های کلی و خواست ملت و شعارهای داده شده ارائه دهد.

بنده به نوبه خود ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دکتر حسن روحانی و با تشکر از حمایت و اعتماد مردم نسبت به دکتر محسن رضایی، کاندیدای با برنامه و مظلوم این دوره از انتخابات، آمادگی خود را در معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت در راستای سیاست‌های کلی و چشم انداز نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌دارم.

 دکتر امیدوار رضایی
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© زمستان،۱۳۹۷

کلیه حقوق این وب سایت در اختیار دفتر اطلاع رسانی دکتر امیدوار رضایی می باشد.

شماره تماس دفتر : ۰۲۱۸۸۸۹۱۰۴۷