از آمار بالای مراجعه بیماران کرونایی تا افزایش مسمومیت‌های الکلی

در چند روز اخیر حدود ۳۵۱ بیمار با مسمومیت با الکل تحت درمان قرار گرفته‌ و شماری کور شده‌اند و شماری هم جان باخته‌اند. در واقع این مرکز را از این جهت که در دو جبهه جدید ویروس کرونایی و مسمومیت الکل روبرو کرده منحصر به فرد نموده است و بار سنگین خدمات پزشکی این بیماران بر عهده کادر پزشکی و پرستاری این مرکز ایجاد نموده است.

به گزارش «تابناک»، دکتر امیدوار رضایی، رئیس بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به اختصاص بخش ویژه‌ای به بیماران کرونایی در این بیمارستان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید یا کووید-19، یک بخش اختصاصی برای این بیماران به عنوان بخش ویژه تنفسی برای درمان موقت سرپایی و یک بخش بستری ۳۵ تختخوابی برای بستری و همچنین ۲۸ تخت آی سی یو را آماده خدمت رسانی به این بیماران کرده‌ایم و در طول یک ماه گذشته از ۲ اسفند ۱۳۹۸ که اولین بیمار مراجعه کرده تا ۲ فروردین ماه ۱۱۷۲ بیمار مشکوک کرونایی را ویزیت و درمان کردیم که اکثرا مرخص شده‌اند، ولی متاسفانه ۶۷ نفر از آن‌ها تا کنون فوت نموده و ۳۴ بیمار امروز هنوز بستری و تحت درمان هستند.

وی به سیر صعودی مراجعه بیماران کرونایی اشاره کرد و عنوان کرد: سیر بیماران کرونایی در این مرکز از ۲ اسفند که یک نفر مراجعه کننده بود تا ۲۵ اسفند ماه که ۸۰ نفر مراجعه کننده بود، نمودار سیر صعودی داشته است، ولی از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین ۹۹ سیر مراجعات نزولی شده و به حدود ۳۰ مراجعه کننده در روز رسیده است. البته با توجه به توجهی برخی از هموطنان مان به هشدارها و سفرهای نوروزی که انجام شده، احتمالا دو هفته بعد شاهد اوج گیری دوباره مراجعات خواهیم بود.

رضایی در ادامه با اشاره به مشکل دیگری که اخیار بروز کرده، گفت: این مرکز به دلیل سابقه طولانی در مسمومیت‌ها جدیدا به کانون مراجعین مسمومیت با الکل هم تبدیل شده است. بطوری که در چند روز اخیر حدود ۳۵۱ بیمار با مسمومیت با الکل تحت درمان قرار گرفته‌اند که ۳۳ نفر از آن‌ها متاسفانه فوت نموده و بعضی نیز بدلیل مصرف متانول در این محلول‌های سمی کور شده‌اند و در واقع این مرکز را از این جهت که در دو جبهه جدید ویروس کرونایی و مسمومیت الکل روبرو کرده منحصر به فرد نموده است و بار سنگین خدمات پزشکی این بیماران بر عهده کادر پزشکی و پرستاری این مرکز ایجاد نموده است.

رئیس بیمارستان لقمان در پایان توصیه کرد: جا دارد مردم برای کاهش حجم بیماران کرونایی هرچه بیشتر توصیه‌های پزشکی و مراقبتی را رعایت نمایند و دستگاه‌های مسئول هم در مورد شیوع مسمومیت با الکل‌های تقلبی یا مشروب‌های تقلبی همت مضاعف نمایند و رسانه‌ها هم همانند موضوع کرونا به موضوع عدم مصرف الکل‌های تقلبی و هشدار‌های لازم به خانواده‌ها توجه و عنایت لازم داشته باشند. به نظر می‌رسد که در این روزها نیازمند نظارت بیشتری بر فروشگاه ها و بازارها هستیم و به کنترل سفر‌ها هم نیاز داریم، چراکه می‌بینیم به رغم هشدارها، تعداد سفر‌های نوروزی قابل توجه بوده است.

منبع خبر: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© زمستان،۱۳۹۷

کلیه حقوق این وب سایت در اختیار دفتر اطلاع رسانی دکتر امیدوار رضایی می باشد.

شماره تماس دفتر : ۰۲۱۸۸۸۹۱۰۴۷