واحد های توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان لقمان حکیم در بین ده مرکز برتر دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نتایج ارزشیابی مراکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد و بر اساس این رتبه بندی واحد های توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های لقمان حکیم و امام حسین (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) در بین ده مرکز برتر دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک قرار گرفتند.
در سال ۱۳۸۷ آئین نامه­ای توسط معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب و ابلاغ گردید که بر اساس آن واحدهای توسعه تحقیقات بالینی و شوراهای پژوهشی بیمارستان ها با هدف ترغیب و توانمند سازی اعضاء هیأت علمی و فراهم نمودن تسهیلات جهت انجام پژوهش در بیمارستان های آموزشی تشکیل شوند.
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با درک اهمیت این موضوع اقدام به راه اندازی مراکز توسعه تحقیقات بالینی در تمامی بیمارستانهای آموزشی خود نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۲ مرکز در بیمارستان های تابعه از دانشگاه های پیشرو در این عرصه می باشد.
گفتنی است ارزشیابی فعالیت های واحدهای توسعه تحقیقات بالینی هر ساله براساس شاخص های ارزیابی در حوزه های ظرفیت سازی و برون داده های پژوهشی صورت می گیرد و رتبه بندی اخیر که براساس بروندادهای سال ۱۳۹۶ این مراکز می باشد، به تازگی منتشر گردیده است.
بدینوسیله از زحمات پرسنل و اعضاء هیأت علمی دو بیمارستان مذکور به دلیل تلاش های صورت گرفته در جهت ارتقاء کمی و کیفی پژوهش های بالینی تقدیر به عمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© زمستان،۱۳۹۷

کلیه حقوق این وب سایت در اختیار دفتر اطلاع رسانی دکتر امیدوار رضایی می باشد.

شماره تماس دفتر : ۰۲۱۸۸۸۹۱۰۴۷